1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

2012 BMW 525d XDRIVE

'Arabalar' forumunda Desert Eagle tarafından 13 Eylül 2012 tarihinde açılan konu

  1. Desert Eagle

    Desert Eagle New Member

    wallpaper_02_big.jpg
    wallpaper_06_big.jpg
    Dış Tasarım

    Yenilendiği günden bu yana dinamik bir görüntüya sahip olan ve sürüş kalitesini üst seviyelerde sürücüsüne yaşatan yetenekli bir otomobille karşı karşıyayız. Her türlü sürüş kalitesini yerine getirebilecek gerekli donanıma sahip olduğunu sürücüsüne hissettiriyor.

    Otomobil ona sahip olmakla yetmeyeceğini önemli olan onu kullanabilmek hissini uyandırıyor, onunla yapılan sürüş zamanlarında yapılan her km de yetenekleri ortaya çıkıyor, ayırt edici özellikleri ile BMW’nin karakterini ortaya çıkartıyor. Uzun aks aralığı, kısa aks dışı mesafeler, uzun motor bölümü kapağı ve geriye yatık yolcu bölmesi gibi karakteristik orantılar. İki parçalı böbrek ızgara, onun üzerine ortalanmış marka amblemi ve üst kısmından “kesilmiş” görünümüyle, birlikte ön farları oluşturan çarpıcı bir tasarım kompozisyonu yaratan ikiz yuvarlak farlar, ilerisindeki yola odaklanmış o alışılagelmiş ifadeyi oluşturur.

    Herkes tarafından “böbrek ızgara” olarak bilinen radyatör ızgarası BMW’nin en dikkat çekici özelliği. Bu simgesel BMW tasarım öğesi çok farklı yorumlarla, bugüne kadar BMW’nin yüzünü tanımlamayı sürdürmektedir. Markaya özgü, ışık halkalarıyla çevrili ikiz yuvarlak farlarla yanlardan kuşatılmış bu öğe, Test konuğumuz olan BMW 525d XDRİVE aracımıza benzersiz bir bütünlük kazandırmaktadır.

    wallpaper_24_big.jpg

    İç Tasarım

    Sürücü odaklı tasarıma sahip olan BMW 525d XDRİVE araç merkez konsulda bulunan gösterge tablosu ve diğer elemanlar sürücünün doğrudan erişim alanı içerisinde bulunması amacıyla sürücüye doğru çevrilmiş olduğu hissediliyor. Seçkin malzemeler ile donatılan ön konsul klasikleşmiş BMW öğelerini içeriyor. Orta konsolun üst kısmında bulunan iDrive sisteminin ekranından yol bilgisayarı, navigasyon, ses sistemi ve araç ayarlarını ve yine orta konsolun sol kısmında bulunanan butonlardan sürüş modlarını düzenleyebiliyorsunuz.

    Comfort, Eco pro, sınırlı sürüş desteği ile optimum çekiş Traction, Sport, Sport +, Auto H Park gibi bir çok özellik ön konsuldan kumanda edilebiliyor. Direksiyondan kumandalı F1 vites, en dikkatimi çeken özellik olarak vakumlu soft kapanan kapılar diyebilirim.

    Genel Bakış

    Etkileyici sportif hissi çok düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleriyle birleştiren dizel motorlar da yeni neslin bir parçası.Yeni BMW 5 Serisi, hızlı ve yumuşak vites geçişleri ile mükemmel yakıt verimliliğine sahip sekiz ileri otomatik vites sunuyor. Sekiz ileri otomatik şanzıman Steptronik inanılmaz derecede yumuşak geçiş sağlamakla ve yakıt tüketimini de önemli oranda düşük seviyelerde sunuyor.

    Önceki modelleri gibi, oldukça kapsamlı bir BMW EfficientDynamics paketini standart olarak barındırıyor. Bu daha iyi bir çevresel performans için hem düz sürüş modu hem de otomatik viteslerde otomatik Start/Stop işlevini ve sürüş deneyimi düğmesiyle (standart) etkinleştirilen ECO PRO modunu da içeriyor. Ayrıca yeni BMW 5 Serisi’nin isteğe bağlı sürücü destek ve mobilite hizmetleri paketi olan ConnectedDrive da bu segmentte benzersizdir. Bu pakete uzun far asistanı, adaptif farlar, park asistanı, geri vites kamerası, çarpışma uyarısı özelliğine de sahip şerit değiştirme uyarısı, frenleme işlevli sabit hız kontrolü ve sollama yasağı bilgisi iletebilen bir hız sınırı da dahildir.

    Gelişmiş BMW EfficientDynamics teknolojisi

    Otomobil, Fren Enerjisi Yeniden Üretimi ve elektromekanik elektrik destekli direksiyon da dahil olmak üzere akıllı enerji yönetim sistemlerini kapsamlı bir şekilde kullanıyor. Modele bağlı olarak bunlara vites değiştirme göstergesi, otomatik hava klape kontrolü, yüksek verimliliğe sahip arka diferansiyel, miktar ayarlamalı yağ pompası, elektrikli yakıt pompası, kavramalı klima kompresörü ve azaltılmış dönme direncine sahip lastikler de dahil edilebiliyor.

    Otomobil trafik ışıklarında ya da yavaş akan trafikte durduğunda motoru kapatan otomatik Start/Stop işlevi, yeni BMW 5 Serisi modellerinde standart. Sürüş deneyimi düğmesi ile etkinleştirilen ECO PRO modu yakıt tüketimini düşürmek amacıyla gaz pedalı motor eşlemesini, ısıtmayı, klimayı ve ayna/koltuk sıcaklıklarını ayarlıyor. Bunun sonucunda menzildeki artış bir ekranda gösteriliyor.

    Harman/Kardon Ses Sistemi..

    2012 BMW 118i, iyi mühendisliğin neleri başarabileceğini gösteriyor. Kabin teknolojisine gelince Harman Kardon ses sistemine sahip olan otomobilin içindeyken sanki bir konser salonunda oturuyorsunuz, aracın içindeki 16 hoparlör ve özellikle akustik koşulları da dikkate alarak, harman / kardon olarak ön ve arka alanda gösterge paneli üzerinde 7 adet 100 mm ALumaprene orta kademe hoparlörler yüklü.

    625 watt toplam güç çıkışı ile, harman / kardon Logic 7 surround ses sistemi, tam otomatik AuraVox dengeleme sistemi tarafından şekilleniyor. HARMAN, akustik ve parametrelerin yüzlerce kez değerlendirildiği ve bağımsız uygun filtreler üretildiği bu yeni araç içi ses teknolojisi, hoparlör gecikme farkları düzeltip, bireysel kanallarının optimum ses seviyesini ayarlamaktadır.

    Özel olarak geliştirilen zarlar ve mıknatıs sistemi ile büyük ses dinamiklerini ve her zamanki hoparlörlerden daha artan etkinliğini oluşturuyor. Ek yedi 26 mm metal-matris tweeter’lar iki ön koltuğun altında iki güçlü 217 mm merkez bas subwoofer ile tamamlanan ön kapılar, artı tüm modellerin panelinde ek bir orta hoparlör var. Akustik oldukça şeffaf,hoparlör ızgaraları bir kristal netliğinde ses deneyimi destekleyen ve kendi tasarım BMW 1 Serisi tarzını zekice sergiler durumda.

    Akustik uzmanları tarafından elle ince ayar ile değiştirilen bu akustik ayar, high-end hoparlörler etkileşim içinde tam tonu potansiyelini yolcu koltuğuna oturduğunuzda büyüleyici bir üç boyutlu deneyimin keyfini çıkarabilirsiniz.

    Teknolojik bilgilerden sonra diyebileceğim tek şey, eğer iyi müzik dinleme arzunuz varsa hangi tarz’dan hoşlanıyorsanız hoşlanın BMW 525d XDRİVE’ in içinde gerçek anlamda konser salonunda müzik dinleme keyfini yaşıyorsunuz.

    Sonuç olarak araç gerek şehir içi gerek şehir dışı kullanım neticesinde BMW 525d XDRİVE araç gerçek anlamda onu tercih eden son kullanıcısına uzun yıllar sorunsuzca eşlik edecek hem donanımsal hem motor teknolojisi, ayrıca motor cc si nedeni ile de vergi avantajı, dizel motoru sayesinde çok düşük yakıt tüketimi sunuyor.


    BMW 525d XDRIVE

    Motor

    Silindir hacmi (cm3) 1995

    Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) 218 / 4400

    Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) 450 / 1500-2500

    Yakıt tüketimi

    Şehir içi (lt/100 km) 6 Şehir dışı (lt/100 km) 4,6 Ortalama (lt/100 km) 5,1

    Co2 Emisyonu(gr/km) 140
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 6 Temmuz 2015
    Tags:
  2. Ekrem

    Ekrem CEO Site Yetkilisi

    arabada tork sağlam mış ya yani o motora göre düşününce iyi başarı bide sanrıım bu araç 4 çeker olsa gerek ondan dolayı tork bukadar iyi
     
  3. Kral Çıplak

    Kral Çıplak New Member

    ahara benim arabaa içine bak ya süper bişe
     
  4. Desert Eagle

    Desert Eagle New Member

    xdrive bmw lar 4 çeker olarak üretiliyor eğer yanlış hatırlamıyorsam e30 kasalarda 1986 yılında üretildi ancak o zamanlarda ix olarak geçiyordu.
     
  5. Kral Çıplak

    Kral Çıplak New Member

    bmw nin 4 çekeri ayrı bir keyif olsa gerek
     
  6. Onur1988

    Onur1988 Kovulmuş Eski Üye

    Arabanın istediği kadar Torku sağlam olsun. İstediği kadar 4 çeksin benim lastiğine yetecek param yok. Boşuna çenemi yoramam.
     
  7. Kral Çıplak

    Kral Çıplak New Member

    heheehe güzel yaklaşım da hedef olması gerek bence çok realistlikte iyi değil
     
  8. Onur1988

    Onur1988 Kovulmuş Eski Üye

    realistik olursam bana bir tane alır mısın?
     
  9. Serdar SEZEN

    Serdar SEZEN New Member

    süper ya teşekkürler....
     
  10. Cansu Köse

    Cansu Köse New Member

    bu arabadan babamda var sürüşü çok rahat aynı özelliklerde mi bilmiyorum ama tipi aynı almayı düşünen varsa kesinlikle tavsiye ederim o sürüş keyfini düşününce her kuruşu hak ediyor hatta ucuz bile diyebilirim
     
  11. obadem

    obadem New Member

    Cevap: 2012 BMW 525d XDRIVE

    bmw dedinmi akan sular durur
     
  12. Desert Eagle

    Desert Eagle New Member

    Cevap: 2012 BMW 525d XDRIVE

    peki ozaman ilk agizdan ogrenmek isterim sence ne tur sıkıntıları var aracın?
     
  13. Cansu Köse

    Cansu Köse New Member

    Cevap: 2012 BMW 525d XDRIVE

    bence en büyük sıkıntısı kasası çok büyük park yeri bulamıyorsunuz nezaman park edecek olsam ah smart'ım nerde dediğim çok olmuştur istanbul gibi bir yerde işkence gibi bir de yakıt sıkıntısı var bizde benzinli modeli var motoru güçlü ama öyle çok yakıyor ki aynı paraya bir başka arabayla çok daha uzun yol gidilir ama şunu da itiraf etmem gerek trafik sıkıştığında trafiği beklemek bu arabada çok keyifli
     
  14. selcuk

    selcuk Member

    Cevap: 2012 BMW 525d XDRIVE

    Tek kelime BMW başka bir şey demeye gerek yok bence.
     
  15. Cansu Köse

    Cansu Köse New Member

    Cevap: 2012 BMW 525d XDRIVE

    öyle deme bence bmw 2005 ten sonra bence araba olmaya başladı neydi o eski kasaları bir tanıdığımda vardı yine 5 kasa ama baya eski çok kötüydü ya hele 3 kasaları söylemiyorum bile yeni yeni yollarda görüyorum bazı modellerini güzel modeller çıkmaya başlamış
     
  16. Hungry Bird

    Hungry Bird Member

    Cevap: 2012 BMW 525d XDRIVE

    Kaç para bu arabalar
     
  17. Desert Eagle

    Desert Eagle New Member

    Cevap: 2012 BMW 525d XDRIVE

    kötüydü diyorsunda ben fazlaca bir zamandan beri bmw kullanıyorum. aşağı yukarı her kasasını kullandım ve şuan 1992 model 525i kullanıyorum ve açıkçası onun zevkini piyasadaki birçok sıfırdan alamıyorum ama şuda bir gerçek hor kullanılmış araçlar her zaman kötüdür bu araç rolls royce bile olsa!!!
     
  18. Ekrem

    Ekrem CEO Site Yetkilisi

    Cevap: 2012 BMW 525d XDRIVE

    tabiki kullanım durumu önemli ancak aracın güncel oluşuda önemlidir yani sonuçta artık insanlar 40 50 binlira aldığı otomobillerden internete girip gps navigasyonunun yolundan gidip bluetootla telefonla konuşmak istiyor yada buna benzer şeyler küçük şeyler aslında ancak artık günümüzde aranıyor bunlar sonuç itibariyle de 90' ların modellerinde bunları bulmak zor
     

Bu Sayfayı Paylaş

Yükleniyor...