1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Dersleri Sevmemenin Nedenleri

'Öğrencilik' forumunda FanClup tarafından 12 Ağustos 2014 tarihinde açılan konu

  1. FanClup

    FanClup Moderator

    1. Babil Saatine Devam Ediyor Olmamız
    Milattan önce 3100 yıllarında görülen, Babil sistemi, günümüzde 1 saat içerisinde 60 dakikanın olmasının da sebebi. Ancak, öğrenme psikolojisi açısından derslerin bu kadar uzun bir zaman diliminde gerçekleşmesi hiç mantıklı değil. 3 No’lu maddeyi de okuyun.

    2. Pasif Gözleyen Problemi
    Katılımın olmadığı, akademisyenlerin belirli bir şablondan ilerlediği dersler, öğrencileri pasif gözleyenler durumuna düşürmekte. Araştırmalar, katılımcı olmanın öğrenmeyi arttırdığını göstermekte olsa da ne yazık ki çok az sayıda eğitimci bunu uygulamakta.

    3. Dikkatin Dağılması
    Ders sırasında konsantrasyonun 10-20 dakika içinde yüksek bir oranda düşmesi. Bir araştırmaya göre, yapılan iki dakikalık molalar bile derste anlatılanların sonra hatırlanmasında büyük bir fark yaratmakta. Ancak, böyle bir uygulama şu an ki ders sisteminde bulunmamakta.

    4. Not Alma
    Derslerde not alınması eğitim sisteminin temelini oluşturmakta. Ancak, farkında çok olmasak da, not alma, dersin verimliliğini ciddi bir oranda azaltmakta.

    5. Fiziksel Engellilerinin Düşünülmemesi
    Duyma, dil ve motor sinirlerde çok az bir kusur (hatta tespit edilmemiş bile olsa) derslerin verimliliğinde problemler oluşturmakta. En azından, not almada öğrenciler arasında bile bir eşitsizliğe neden olmakta.

    6. İlk Dakikaların Önemi
    Eğer bir kavram veya konsept ilk dakikalarda anlaşılamamışsa; dersi durdurma, konuyu netleştirme şansı çok da bulunmamakta.

    7. Çok Fazla Yükleme Olması
    Ders sırasında, eğitmenler çok miktarda bilgiyi detaylı bir şekilde anlatmakta; bu durum öğrencilerin bütün anlatılanları tam bir şekilde anlamasını engellemekte.

    8. Mekan Problemi
    Öğrenciler dersi dinlemek için hususi olarak evden çıkarak okula gelmekte. Bu, özellikle, kampüsten uzak yerlerde yaşayan öğrenciler açısından büyük bir zaman kaybı manasına gelmekte.

    9. Zaman Problemi
    Öğrenciler dersi sadece belirli bir zamanda dinleyebilmekte. Hayat ders programının etrafında dönmekte.

    10. Zayıf Sunum Becerileri
    Çoğu hocanın kişiliği veya becerilerinin dinleyicilerin dikkatini çekebilecek seviyede olmaması.
     
    Tags:
  2. Onur1988

    Onur1988 Kovulmuş Eski Üye

    Cevap: Dersleri Sevmemenin Nedenleri

    Derslerin okulda olması.
     

Bu Sayfayı Paylaş

Yükleniyor...