1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

GMDSS Kısa Mesafeli Telsiz Kursu

'Su üstü ve Denizcilik' forumunda selcuk tarafından 13 Temmuz 2013 tarihinde açılan konu

  1. selcuk

    selcuk Member



    Telsiz Yasası : 5 / Nisan / 1983 gün ve 2813 sayılı yasa Telsiz Yönetmeliği : 6/Ekim/1983 gün ve 18183 sayılı yasa GMDSS yönetmeliği : 18/Ekim/1994 gün ve 22085 sayılı yasa İstasyonlar :

    i) Seyyar istasyon (deniz-hava-kara)
    ii) Hareketli istasyon

    VHF (very high frequency) telsiz bulundurması mecburi tekneler :
    n 12 kişi veya daha fazla yolcu taşıyan özel yatlar

    n Balıkçı tekneleri, n Ticari amaçlı yatlar, n Göl ve deniz araçları,n 300 Grosstona kadar olan gemiler, 25 Watt VHF telsiz bulundururlar.

    1Watt : Gemi içinde, kanalda, limanda, boğazlarda kullanılır.
    VHF Frekans kuşağındaki yeri : 30 MHz - 300 MHz ( 30.000kHz - 300.000kHz)
    Denize ayrılan bölüm : 156Mhz - 174 MHz
    01 – 28 & 60 - 88 Toplam 55 uluslararası kanal
    28+29=57 kanal 75 ve 76 nolu kanallar yoktur. ( 16. kanalın altına ve üstüne gelir.)

     
    Tags:
  2. selcuk

    selcuk Member

    Cevap: GMDSS Kısa Mesafeli Telsiz Kursu



    DUPLEX (35 adet) : Gönderme ve dinlemenin farklı kanallarda yapıldığı iletişim yöntemidir. Gemilerle kara arasında yapılır.

    SIMPLEX (20 adet) : Gönderme ve dinlemenin aynı kanalda yapıldığı iletişim yöntemidir. Gemiler arasında yapılır.


    06 - 16 - 70 : ACİL YARDIM KANALLARI - G3E Yayın sınıfı

    06 : SAR Arama kurtarma 156.300 MHz - G3E Yayın sınıfı

    16 : RTF Tehlike 156.800 MHz - G3E Yayın sınıfı

    70 : DSC Sayısal secmece çağrı tehlike 156.525 MHz - GSB Yayın sınıfı

    G3E yayın sınıfı : Faz moduler yönlü analog bilgi içeren yayın kanalıdır.

    13. Kanal : Öncelikle seyir güvenliği için kullanılan kanal

    15 ve 17. Kanallar : Gemi içi haberleşmede (1W) kullanılır.

    Türkiye'de Sahil Güvenlik Kanalı : 08

    Türkiye'de Balıkçılara ayrılan kanallar : 09-10-77

    Türkiye'de Yatlara ayrılan kanallar : 72-73

    Türkiye'de Meteoroloji Kanalı : 67 ( Saat başlarından 5 dakika önce ve 10 dakika sonra haberleşme yasaktır.)

    Seyir sırasında 16. kanal dinlenir.

    DUAL WATCH : Haberleşme yaparken aralıklarla 16. Kanalı da dinleyebilen sistemdir.

     
  3. selcuk

    selcuk Member

    Cevap: GMDSS Kısa Mesafeli Telsiz Kursu





    List of Radiodetermination and Special Service Station
    Hususi Servis Yapan İstasyonlar Nomanklatür (kitap 10. Bölüm) - Hava raporu veren istasyonlar listesi

    List of Coast Stations - Kıyı istasyonları nomanklatür ( kitap 3. Bölüm)

    Kıyı istasyonları kurma ve işletme hakkı TÜRK TELEKOM'a aittir. Denetleme yetkisi TELSİZ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ'nündür (TGM).

    TGM : Telsiz Genel Müdürlüğü yönetmelik gereği imtihanları Şubat-Haziran-Eylül aylarında yapar. Ehliyet geçerlilik süresi 5 yıldır.



     
  4. selcuk

    selcuk Member

    Cevap: GMDSS Kısa Mesafeli Telsiz Kursu

    Heceleme Alfabesi :
    Anlaşılamayan bir kelimenin anlaşılır hale getirilmesidir.
    - Uluslararası Alfabe
    - Ulusal Alfabe (Türk istasyonları arasında

    Uluslararası Alfabe :

    A – ALFA
    B - BRAVO
    C - CHARLIE
    D – DELTA
    E - ECHO
    F - FORTROT
    G - GOLF
    H - HOTEL
    I – INDIA
    J – JULIETTE
    K – KILO
    L - LIMA
    M - MIKE
    N – NOVEMBER
    O – OSCAR
    P - PAPA
    Q - QUEBEC
    R - ROMEO
    S - SIERRA
    T - TANGO
    U - UNIFORM
    V- VICTOR
    W - WHISKEY
    X - X-RAY
    Y - YANKEE
    Z - ZULU

    Ulusal Alfabe : (Türkiye)

    A - ANKARA
    B - BURSA
    C - CEYHAN
    Ç - ÇANKIRI
    D - DENİZLİ
    E - EDİRNE
    F – FATSA
    G - GİRESUN
    H – HOPA
    I – ISPARTA
    İ – İZMİR
    J – JALE
    K – KAYSERİ
    L – LÜLEBURGAZ
    M - MANİSA
    N - NAZİLLİ
    O - ORDU
    Ö - ÖDEMİŞ
    P - PAZAR
    R - RİZE
    S - SAMSUN
    Ş - ŞARKÖY
    T - TRABZON
    U - URFA
    Ü- ÜNYE
    V - VAN
    Y - YALOVA
    Z - ZONGULDAK
    W - İKİVE
    X – İKİZ
     
  5. selcuk

    selcuk Member

    Cevap: GMDSS Kısa Mesafeli Telsiz Kursu

    GEMİDEN KARAYA TELEFON GÖRÜŞMESİ :
    - Çağrı 16. kanaldan yapılır. (Türkiye'de)
    - Tüm haberleşmeler ÇAĞRI ile başlar
    - 3 defadan fazla olmadan, çağrılan istasyonun adı çağrılır.
    - Cevap için en az 2 dakika beklenir. 3. çağrıdan sonra 3 dakika beklenir.
    Çağrılan istasyon cevap vermek zorundadır.

    VHF bandında kolay ulaşılan yerlerde :
    - Çağrılan istasyon 1 defa
    - Burası 1 defa
    - Çağıran istasyonun adı 2 defa söylenir.

    Bağlantıdan sonra :
    - Çağrılan istasyon 1 defa
    - Burası 1 defa
    - Çağıran istasyonun adı 1 defa söylenir

    Telefon bağlantısı için :
    - Kıyı istasyonunun çağırdığı kanala geçilir
    - İstasyona bölge kodu ve telefon numarası söylenir. Yabancı istasyonla temasta ise önce TR01 söylenir. Yabancı istasyon AAIC ile bunu sorar. Bu tür görüşmelere MANUEL görüşme denir. Manuel görüşmelerde en az 3 dakika görüşme ücreti alınır. Buna ÜNİTE denir. Görüşmeler ödemeli veya ihbarlı olursa 1 dakika ücreti ilave edilir.

    Uluslararası görüşmelerdeki birimler :
    SDR : Özel çekme hatları
    GF : 6 frank

    HABERLEŞMENİN ÖNCELİK SIRASI :

    - Tehlike Haberleşmesi - MAYDAY
    - Acelelik Haberleşmesi - PAN PAN
    - Emniyet Haberleşmesi - SECURITE
    - Yön Bulma Haberleşmesi

    Emniyet Haberleşmesi - SECURITE : [/SIZE][/B]

    Deniz ve hava trafiğini engelleyen meteorolojik ya da diğer önemli olayların bildirilmesini sağlayan haberleşmedir. (Fener sönmesi, ışıklı şamandıra, yeni keşfedilmiş sığlık bildirmesi, askeri tatbikat, sürüklenen mayın, fırtına, su altı çalışması vb.) Emniyet mesajları tüm istasyonlara yayınlanır. 16. kanaldan yapılır.Başka kanala geçilir. 16. kanal, 1 dakikadan fazla veya test içinse 10saniyeden fazla meşgul edilmez.

    Emniyet mesajlarının çağrısı yapılırken :

    1) Emniyet işareti SECURITE 3 kez
    2) Tüm istasyonlar (All stations veya all ships veya bir istasyon adı) 3 kez
    3) Burası (This is) 1 kez
    4) Yayınlayan istasyon adı 3 kez

    1) SECURITE SECURITE SECURITE
    2) ALL SHIPS ALL SHIPS ALL SHIPS
    3) THIS IS
    4) TURKRADIO TURKRADIO TURKRADIO
     
  6. selcuk

    selcuk Member

    Cevap: GMDSS Kısa Mesafeli Telsiz Kursu

    Acelecilik Haberleşmesi - PAN PAN :
    Geminin güvenliğiyle ilgili mesajlardır. (isyan, hastalık, yaralı, denize adam düşmesi ve bulunamaması, makine, dümen arızası vb.) Tıbbi yardım niteliği varsa MEDICAL eklenir. Tehlike mesajının çekilmesini gerektirmeyen durumlarda çekilen mesajdır. Gemi kaptanının sorumluluğundadır ve ücretsizdir.

    Acelecilik mesajlarının çağrısı yapılırken :
    1) Acelecilik işareti PAN PAN 3 kez (MEDICAL)
    2) Tüm istasyonlar (All stations veya all ships veya bir istasyon adı) 3 kez
    3) Burası (This is) 1 kez
    4) Yayınlayan istasyon adı 3 kez

    Tehlike Haberleşmesi - MAYDAY MAYDAY MAYDAY :
    Bir geminin yardım isteği ve ona yapılan yardıma tehlike trafiği denir.

    SILENCE MAYDAY (SEELONCE MAYDAY) : Tehlikedeki deniz aracı ya da tehlike trafiğini yöneten istasyon tüm istasyonları susturabilir. Bir istasyon susturulacaksa, bu kez de o istasyon çağrılarak yapılır. İstasyonları susturma SILENCE MAYDAY işaretiyle olur.

    SILENCE DISTRESS : Tehlike trafiğini izleyen bir istasyon da gerektiğinde diğer istasyonları susturabilir.

    Bu kez SILENCE (SEELONCE) DISTRESS işareti kullanılır.Tehlike mesajlarının çağrısı yapılırken :
    1) Tehlike işareti MAYDAY 3 kez
    2) Burası (This is) 1 kez
    3) Yayın yapan istasyon adı 3 kez1) MAYDAY MAYDAY MAYDAY
    2) THIS IS
    3) YACHT YAREN YACHT YAREN YACHT YAREN


    Tehlike mesajının alınmasını 1 kere RECEIVED veya 3 kere ROMEO belirtilir. Tehlikede olmayan bir tekne de aşağıdaki durumlarda tehlike mesajı verebilir:

    - Yardıma giden teknenin yeterli olmadığını düşünürse
    - Tehlike mevkiine uzak olan istasyon, tehlike çağrısına cevap verilmediğini görürse
    - Tehlikedeki tekne, çağrı yapamayacak durumda ise

    Bu durumda MAYDAY RELAY (3 kez) mesajı verilir. Tehlikenin bittiğini veya yardımın başladığını gören yönetici PRU-DONCE çağrısı yapar. Tehlike tamamen bitmişse SILENCE FENNE mesajı verilir.
     
  7. selcuk

    selcuk Member

    Cevap: GMDSS Kısa Mesafeli Telsiz Kursu

    GLOBAL MARITIME DISTRESS AND SAFETY SYSTEM (KÜRESEL DENİZ TEHLİKE VE EMNİYET SİSTEMİ)

    GMDSS : 1 Şubat 1992' de başladı, 1Şubat 1999' da tüm yönleriyle devreye girdi.

    DSC : Sayısal seçmeli çağrı

    NBDP : Dar band doğrudan yazılımlı telgraf tekniği

    EPIRB : Tehlike yerini işaretleyen telsiz vericisi (Radio Beacon)

    SART : Arama ve kurtarma radar vericisi (Radar Transponder)

    NAVTEX : Karadan gemi yönünde NBDP tekniği ile acil bilgilerin gönderilme sistemi

    IN MARSAT : Uydular kanalıyla yapılacak haberleşmeyi organize eden kuruluş

    COSPAS SARSAT : Kutupsal yörüngeli uydu sistemi

    IMO : Uluslararası denizcilik örgütü

    ITU : Uluslararası telekom birliğiGMDSS'e tabi olan gemiler :


    - Yolcu gemileri
    - 300 Grosstonun üstündeki yük gemileri
    - 12 kişi ve daha yukarı kapasitede uluslararası seyir yapan deniz araçlarıDeniz Bölgeleri :

    A1 : Kıyıdan 20-30 millik mesafede VHF DSC istasyonlarının duyulan mesafesi

    A2 : MF DSC istasyonlarının duyulma mesafesidir, A1' in bittiği yerde başlar ve 100 mile kdar çıkar.

    A3 :

    A4 :


    Bir ülkenin A2 olarak belirlediği deniz bölgesi, başka bir ülke tarafından A1 olarak belirlenmişse, o bölge A1 bölgesi olur.A1 bölgesinde bulundurulması zorunlu cihazlar şunlardır:

    1) VHF DSC

    2) VHF DSC Watch Receiver

    3) NAVTEX alıcısı

    4) EPIRB : a) VHF EPIRB

    b) UYDU EPIRB :
    i) INMARSAT EPIRB
    ii) COSPAS SARSAT EPIRB

    5) SART (300 grosston-500 grosston' a kadar 1 adet, 500 grt ' dan büyük gemilerde 2 adet bulundurulması gerekir.)

    6) Su geçirmez portatif VHF el telsizi (300 grosston-500 grosston' a kadar 2 adet, 500 grt ' dan büyük gemilerde 3 adet bulundurulması gerekir.)


    MNSI numarası : DSC tanıtım numarasıdır 9 rakamdan ve 4 gruptan oluşur.

    M I D X X X X X X : Gemi numarası

    MID : Deniz Tanıtım Numarası ( Maritime Idendification Digit )

    Türkiye kodu : 271

    0 M I D X X X X X : Gemi Grubu Numarası
    0 0 M I D X X X X : Kıyı İstasyon Tanıtım Numarası
    0 0 2 7 1 1 0 0 0 : İstanbul kıyı istasyon numarası
    0 0 2 7 1 2 0 0 0 : Samsun kıyı istasyon numarası
    0 0 2 7 1 3 0 0 0 : Antalya kıyı istasyon numarasıDSC ile karayla görüşmek için :

    - 70. kanala alınır
    - CALL tuşuna basılır -CALL
    - Kıyı istasyonu kodlanır ( 002711000) -Kıyı numarası
    - Abonenin numarası kodlanır -Abone numarası
    - ENTER (Ent) tuşuna SEND yazısı görünene kadar basılır -ENTER
    - SEND -SENDDSC özellikli cihazlarda 70. Kanal çağrı kanalıdır.NAVTEX : Karadan denize (gemiye) yönünde acil bilgilerin, denizcilik uyarılarının ve meteorolojik bilgilerin NBDP tekniği ile yayınlanmasıdır. 400 millik bir alan için planlanmıştır.
     
  8. selcuk

    selcuk Member

    Cevap: GMDSS Kısa Mesafeli Telsiz Kursu

    Gemilerde NAVTEX vericisi bulunmaz bu cihaz SADECE ALICIDIR, verici değildir. NAVTEX 518 kHz F1B frekansından her 4 saatte bir 10 dakika yayın yapar. Yayın dili İngilizcedir. 10 dakikalık sürede zaman kalırsa yayın yapan ülkeler kendi dillerinde de yayınlayabilirler. NAVTEX cihazları programlanmış bile olsalar aşağıdaki 3 yayın türünü muhakkak alırlar:

    - A : A harfi denizcilik uyarıları
    - B : B harfi meteorolojik İHBARLAR (fırtına ihbarları)
    - D : D harfi arama ve kurtarma mesajları

    Türkiye' de 4 NAVTEX istasyonu vardır :

    - Samsun (tanıtım işareti E)
    - İstanbul (tanıtım işareti D)
    - İzmir (tanıtım işareti İ)
    - Antalya (tanıtım işareti F)Önce ZCZC sinyali yollanır. B1 B2 B3 B4

    (İsanbul) (MSG tipi) (MSG No)EPIRB : Tehlike yerini işaretleyen telsiz vericisidir.

    - Kuru bataryayla çalışır, şarj edilen tipte değildir ve bu bataryaların 5 yıl raf ömrü vardır.
    - Cihazın, geminin dışında kolay ulaşılabilecek ve kolay monte edilebilecek bir yerde bulunması lazımdır. (IMO' nun gösterdiği yerde) Batma anında, 2-2.5m derinlikte kendiliğinden gemiden kurtulur ve su üstüne çıkar. Kendi özel bağlayıcılarından başka bir malzemeyle bağlanamaz.

    - Tanıtım numaraları vardır. (MID numarası işlenebilir)
    - Ayda en az 1 kez test edilmesi gerekir.EPIRB çeşitleri :
    VHF EPIRB : 156.505 MHz (70 channel)
    INMARSAT EPIRB : 1.6 GHz
    COSPAS SARSAT EPIRB : 406MHz - 406.1MHz ve 121.5 MHzSART : Can sandallarında arama kurtarma amaçlı kullanılır. Kazazedelerin yerinin bulunması için kullanılır.

    - Ayda en az 1 kere kontrol edilmesi gerekir. Kuru bataryalıdır.
    - Can sandallarında, su yüzeyinden en az 1m yukarıda olması gerekir.
    - SART cihazı, radarın gönderdiği sinyaller cihaza ulaşınca çalışmaya başlar.
    - SART sinyalleri, radar ekranında daha belirgin olarak gözükür.
    - Radar ekranında, SART yönünde 12 adet nokta çıkar.
    - Bu noktalar, yaklaştıkça titreyen yay şeklini alırlar.
    - 1 milden daha az mesafe kaldığı zaman, noktalar daire şeklini alır.
    - SART cihazında ince bir ses çıkar ve bir ışık yanar.


    Gemilerde radarın 6-12 mil konumuna getirilmesi önerilir.

    Muhtemel soru konuları :

    - Kanallar
    - SECURITE
    - PAN PAN
    - MAYDAY
    - MAYDAY RELAY
    - RECEİVED
     
  9. Ekrem

    Ekrem CEO Site Yetkilisi

    hay bin velit bu nedir ya yahu tam dedim aha yorum kaleminde olmayan bir konu hakkında konu açayım yine selçuk benden önce davranmış yine selçuk yine selçuk sen nereden öğrendin bu amatör telsizciliği ya valla helal olsun

    peki sana sorayım uhf vhf ve hf arasında ki farklar nedir
    özellikle hf olayını çok merak ediyorum
     
    Son düzenleme: 4 Ekim 2018

Bu Sayfayı Paylaş

Yükleniyor...