merhaba arkdaşlar bugün intercooler dan dilim döndüğünce bahsetmek istedim üstteki resimde gördüğünüz üzere biliyorsunuz daha önce turbo / turbocharge dan söz etmiştik turbo eksoz gazını kullanarak motora temiz havayı pompolayan bir aletti ancak şöyle bir sıkıntı var ki turbo eksoz gazıyla beslendiğinden manifoltlardan çıkan sıcak hava hatta alev turbonun birhayli ısınmasını tabiki buda temiz havanın ısınmasına neden oluyor hı belki diceksiniz ki sıcak olsun ne farkeder ama şöyle bir sıkıntı var motor havayı neden alıyor benzini yakmak için yani havada ki oksijen için ancak bilgiğiniz üzere sıcak hava genleşir atıyorum ki 1santimetre küp içinde 10 tane oksijen atomu olduğunu farzedelim hava sınınca bu oksijen sayısı genleşmeden dolayı 1 santimetrekare içine 6-7 tane almaya başlar ki buda motorumuzun gücünde düşüşe neden olur çünkü oksijen az olduğundan patlamada güçsüzleşecektir işte tam bu noktada intercooler amcamız devreye girer aynı radyatör misali sıcak havayı alır bir güzel soğutur ve soğutur tabiki bu işlemi aynı radyatör gibi atmosfer yani dış ortam hava sıcaklığı ile soğutma yapar ve 10 tane diye tabir ettiğimiz 6-7 ye düşmek yerine 9-9,5 değerlerine gelir ki oda mükemmel bir soğutma işlemidir bu işlem sonrasında hedef tabiki doğruca pistonlar olacaktır