1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Neden Yeşil Çay İçmeliyiz

'Beslenme ve Diyet' forumunda KiloKontrol tarafından 29 Aralık 2014 tarihinde açılan konu

  1. KiloKontrol

    KiloKontrol New Member

    Yeşil çay, camellia sinensis yapraklarından üretilir.Bu siyah çayın da kaynağıdır ancak gördüğü işlem çok farklıdır. Yeşil çay kısa bir işlemden sonra fermantasyona uğramadan kullanıma hazır hale getirilir, ancak siyah çay daha çok kavrulur ve fermantasyona uğrar bu da siyah çayın içindeki antioksidanları kaybetmesine yol açar. Yeşil çay içindeki kateşin maddesi, yeşil çay çok işlem görmediği için kaybolmaz bu madde özellikle polifenolle birlikte çok etkilidir. Yeşil çay yaklaşık 5000 yıldır Çin’de, Japonya’da ve Hindistan’da tıbbi amaçlarla kullanılmıştır.E vitamini açısından zengindir.Yeşil çay da krom, manganez, selenyum ve çinko gibi ve bazı mineraller, bitkisel A vitamini, E vitamini, C vitamini bulunur. Bu içeriği yeşil çayı güçlü bir antioksidan yapar.

    Yeşil çayda bulunan ‘epi-gallo-kateşin-3-gallat’ adı verilen ve kısaca EGCG olarak isimlendirilen bir biyolojik öğenin vücuttaki yağ yakım hızını artırarak obeziteyle savaşmada rol oynayabileceği bildirilmektedir. Çeşitli çalışmalarda yeşil çayda bulunan kateşinlerden yüksek oranda alan kişilerin total, deri altı karın yağlarında ve trigliseridlerinde büyük düşüş gözlendiği bildirilmiştir. Araştırmacılar, yeşil çayla alınan kateşinin, sindirim sisteminde enzimlerin aktivitesini yavaşlatarak ve kalorilerin bağırsaklar tarafından emilimini azaltarak, kilo kaybını artıracağı üzerinde durmaktadır.

    Ortalama bir kupa yeşil çayda, 50-150 mg. arasında polifenol bulunmaktadır. Önerilen miktarsa günde 2-3 kupa yeşil çay veya 100-750 mg./yeşil çay ekstresi almaktır. Ancak kafein içeren çay uykusuzluk anksiyete, huzursuzluk ve baş ağrısına yol açabilir. Kafeine çok hassas bireyler için yeşil çay ekstresi almak daha iyi bir alternatiftir.

    Yeşil çayın faydalarını özetleyecek olursak;

    • Damar sertliği riskini azaltır.
    • Kılcal damarları büzerek ödem oluşmasını önler.
    • Deriyi besler
    • Kalp ve dolaşım sistemini olumlu etkiler
    • Kemik erimesini engeller, kemik mineral yoğunluğunu artırır.
    • Mide ve barsak problemlerini hafifletir.
    • Vücuttaki yağların yakılma sürecini hızlandırarak diyetleri destekler.
    • Alerjilere iyi gelir
    • Bağışıklık sistemini destekler, grip belirtileri ve soğuk algınlığı tedavisinde yardımcıdır.
    • İltihabı ve ödemi engeller
     
    Tags:

Bu Sayfayı Paylaş

Yükleniyor...