1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Sağlıklı Beslenme ve Fiziksel Aktivite

'Spor' forumunda KiloKontrol tarafından 15 Aralık 2014 tarihinde açılan konu

  1. KiloKontrol

    KiloKontrol New Member

    Ağırlık döngüsü: Kilo döngüsü tekrar tekrar kilo alma ve verme anlamına gelmektedir. Diyetle belirli bir kiloya inmek kadar, o kiloyu korumak da zordur. Bu bir çok diyet tipi için geçerli olduğu gibi , bizim ürünlerimizi kullanarak sağlıklı beslenmeyi benimseyenler için de geçerlidir. Sağlıklı beslenmenin devamı niteliğinde günde bir öğün shake kullanımı, abur cubur yememek, günde en az 45 dakika spor yapmak, Formül 2 - Vitamin-Mineral Tablet, Herbalifeline ve Niteworks tüketmek sizleri bu kısır döngüden kurtaracaktı r. Tüm bu alışkanlıkları hayatımızın parçası haline getirdiğimizde ve davranışlarımızla çevremize örnek olduğumuzda kilo alıp verme sorunuyla baş edebiliriz.

    Egzersizin obezite tedavisindeki rolü: Obezitenin tedavisinde egzersiz ve fiziksel aktivite tedavisi önemli rol oynamaktadır. Çalışmalar düzenli olarak fiziksel aktivite ve egzersize katılmanın, kilo kontrolünde önemli rol oynadığını göstermektedir. Fiziksel aktivite, enerji harcaması gerektiren iskelet kasları tarafından üretilen herhangi bir bedensel hareket olarak tanımlanır. Fiziksel hareketsizlik (fiziksel aktivite eksikliği), küresel mortalite de (ölüm küresel % 6) dördüncü önde gelen risk faktörü olarak tespit edilmiştir. Bilindiği üzere düzenli olarak yapılan fiziksel aktivite ve egzersiz, bireylerin fiziksel uygunluğunu (aerobik uygunluk, kassal uygunluk, esneklik ve vücut kompozisyonu) geliştirmekte ve dolayısıyla da sağlıklı bir yaşam tarzını desteklemektedir. Ancak egzersizin, bireyin kilo kontrolünü gerçekleştirebilmesi için belirli standartlara sahip olması gerekmektedir. Obez bireylerde egzersiz büyük kas gruplarını içeren dinamik ve ritmik hareketleri içermelidir. Bu tür aktivitelere örnek olarak yürüyüş, hafif koşu, tempolu koşu, bisiklet, yüzme, çömelme kalkma, kol -bacak hareketleri, baş-gövde hareketleri gibi aktiviteler verilebilir. Obez bireylerde egzersiz programından bir gelişim elde edilmesi için egzersiz haftada 3-5 gün sıklıkta ve günde 20-60 dakika süreyle yapılmalıdır. Egzersiz şiddetinin maksimum kalp atım hızının %60 ile 80’i arasında olması uygun olacaktır. Maksimum kalp atım hızı “220 – yaş” formülüyle hesaplanmaktadır. Örneğin 30 yaşındaki bir kişinin maksimum kalp atım hızı yukarıdaki formüle göre 190 atımdır ve istenilen şiddet ayarlarında egzersiz sırasında kalp atım hız ının %60’ta 114 atım, %80’de ise 152 atım civarında olması gerekmektedir. Başka bir deyişle, egzersiz sırasında kişinin nabzını kontrol ederek kalp atım hızını bu sınırlar arasında tutması , istenilen gelişimlerin sağlanması açısından yararlı olacaktır. Egzersiz programı ayrıca kassal uygunluk ve esneklik geliştirici egzersizleri de içermelidir.
     
    Tags:

Bu Sayfayı Paylaş

Yükleniyor...