1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Şişkinlik yapan besinler

'Beslenme ve Diyet' forumunda FanClup tarafından 9 Temmuz 2015 tarihinde açılan konu

  1. FanClup

    FanClup Moderator

    Baharatlı yiyecekler: Bu besinler mide asitlerinin aşırı birikmesine neden olduğundan mide astarı tahriş olur. Ortaya çıkan mide asitleri de gaz ve şişkinliğe neden olur. Bu tarz besinler arasında köri, biber tozu, soğan ve biber yer alıyor.

    Gaz ve şişkinlikten kaçınmak adına acı soslardan, bol acılı yiyeceklerden kaçının. Bu konuda tavsiyemiz, tüketmeyi sevdiğiniz yiyeceklerin acısı azaltılmış versiyonlarını hazırlamanız. Yemekteki soğan veya sarımsak iyi pişmemişse uzak durun. Ya da iyisi mi şişkinlik sorununuz azalana kadar onları yemeyi bırakın.

    Yağlı ya da kızarmış gıdalar: Öğlen arasında atıştırdığınız ya da sıklıkla tüketmeyi sevdiğimiz, kızarmış tavuklar, acılı dürümler ya da hamburger gibi yiyecekler, içerdikleri yüksek yağ oranları nedeniyle vücutta yakımı uzun süreceğinden dolayısıyla sindirilmesi de zaman alacaktır.

    Uzun sindirim süreleri de sindirim sisteminde gaz birikmesine ve dolayısıyla şişkinliğe yol açacaktır. Bunun da çözümü bu tarz kızartmaları ve hamur işlerini evde az yağlı bir şekilde yapmaktan geçiyor.

    Tuz: Eğer rahat ve huzurlu bir uyku çekmek istiyorsanız tuzdan ölümcül bir hastalıkmışçasına uzak durun. Çünkü tuz vücutta su tutulmasına neden olur ve içerdiği yüksek sodyum nedeniyle şişkinliğe yol açan kötü gıdalardan biridir.

    Her ne kadar evimizde hazırladığımız yemeklerde tuz oranına dikkat edebiliyor olsak da özellikle paketlenmiş yiyecek alırken ürünün üzerindeki etiketi okuyun ve içindeki tuz oranına dikkat edin. Paketlenmiş yiyecekler almak yerine pazardan alacağınız taze ve sağlıklı besinlerle yemek yapın.

    Yapay tatlandırıcılar: Günlük hayatta hepimizin tükettiği pek çok yiyecek ve içecekte; aspartam, sakarin, sorbitol, ksilitol, manitol ve süklaroz gibi yapay tatlandırıcılar kullanılıyor. Bu tatlandırıcılar midenizde kolay kolay sindirilemez. Midenizde zaman içinde biriken bu kimyasallar da bakteriler için bir üreme alanı olacağından bu bakteriler de şişkinlik ve gaza neden olur.

    Gaz oluşturan sebzeler:
    Tıpkı haberimizde bahsi geçen besinler gibi gaz oluşturan sebzelerden de uzak durmanız gerekiyor. Eğer gaza duyarlı bir bünyeniz varsa; pişmiş fasulye, brokoli, brüksel lahanası, lahana, karnabahar, mercimek, soğan ve biber gibi sebzelerden kaçınmalısınız.

    Gazlı içecekler:
    Soda, maden suyu ve tüm gazlı içecekler şişkinliğe neden olabilir. İçeceklerin içeriğindeki kabarcıklar sıkışınca biriken karbondioksit, midede gaz oluşumuna neden olur ve sindirim sistemini tahriş eder. Bundan kaçınmak adına su veya bitkisel çay içmelisiniz.

    Yüksek asitli içecekler:
    Kahve, kafeinli içecekler, alkol, çay, sıcak çikolata ve ananas suyu gibi asitli meyve suları şiddetli şişkinlik nedeni olabilir. Bu tarz asit düzeyi yüksek içecekler şişkinliğe neden olur ve ortaya çıkardığı rahatsızlık da sizin sindirim sisteminizi tahriş edebilir. Bu tarz içeceklerin yerine elma suyu gibi bitkisel içecekler veya asiti düşük çay ya da su içmeyi düşünmelisiniz.

    Büyük miktarda meyve tüketmek: Pek çok insan fruktoza karşı dirençsizdir ve bu yüzden de meyvede bulunan şeker oranını dikkate almadığında midesi ciddi bir gaz sorunuyla karşı karşıya kalabilir. Eğer meyve yedikten sonra sizde de şişkinlik ve gaz oluşuyorsa bunun nedeni fruktoza karşı dirençsiz oluşunuzdur. Meyvesiz olmaz diyenlerdenseniz, kayısı ve kavun gibi düşük früktoz içeren meyveleri tercih edebilirsiniz. Elma ve muz gibi yüksek fruktozlu besinlerdense kaçının.

    Süt ürünleri:
    Çoğu insan farkında olmasa da süt şekerine hassasiyet gösterir. Bu yüzden de sütte bulunan şekeri sindirmeye çalışırken vücutları aşırı bir tepki verebilir. Eğer süt içtikten ya da herhangi bir süt ürününü tükettikten sonra kendinizi gazlı ve şişmiş hissediyorsanız süt şekerine karşı hassas olabilirsiniz.

    Sütteki şeker, içerdiği laktozun yeterince sindirilememesini ve bağırsaklarda gaz sorununu ortaya çıkarır. Bu süreçte süt ürünlerinden uzak kalmayı deneyebilirsiniz ancak vücudunuzun ihtiyacı olan kalsiyum oranını sağlamanız gerektiğini de unutmayın bunun için yumurta yiyebilirsiniz.

    Nişasta: Makarna ve ekmek gibi tüm buğday ürünleri ve patates nişasta içerir. Nişasta içeren ürünlerin sindirimi kalın bağırsaklarda parçalanana kadar devam eder. Bu süreç bazı kişilerde gaz birikmesine neden olabilir. Nişasta içeren bu besinleri tüketemiyorsanız gaz yapmayan ve yine nişasta içeren pirinç yararlı ve sağlıklı bir seçenek olabilir. Vücudunuzda su tutulma oranını arttıracağı için beyaz un gibi rafine nişastalardan uzak durmalısınız. Nişasta açısından daha sağlıklı bir alternatif olması açısından tahıllı ekmek tüketmeyi tercih edebilirsiniz.

    Vücudunuzda su tutulma oranını arttıracağı için beyaz un gibi rafine nişastalardan uzak durmalısınız. Nişasta açısından daha sağlıklı bir alternatif olması açısından tahıllı ekmek tüketmeyi tercih edebilirsiniz.
     
    Tags:

Bu Sayfayı Paylaş

Yükleniyor...