1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Süreç Yönetimi

'Kişisel Gelişim' forumunda selcuk tarafından 9 Aralık 2012 tarihinde açılan konu

  1. selcuk

    selcuk Member

    Başarı için sürekli gelişim

    Süreç Yönetimi Nedir?

    Bir iş süreci kuruluşunuz içinde müşteriye yönelik ürün ve hizmet geliştirme amacını gerçekleştirmeyi de kapsayan bir seri faaliyetler bütünüdür. İş süreçleri genellikle müşterinin bakış açısından değerlendirilir. Düzgün biçimde işleyen iş süreçleri oluşturmak için kritik nokta müşterinize sağladığınız katma değeri en yüksek değere çıkarmaktır. Müşterinize sağladığınız katma değeri yükseltmede iş süreçlerinin düzgün bir biçimde çalışması kritiktir. Önemli süreçlerin yönetimi kuruluşun başarısı için kritiktir. Fakat süreçlerin yönetimi göründüğünden daha zordur çünkü süreçler yalnız değillerdir, diğer süreçlerle etkileşim halindedirler. İş süreçlerinin anahtar süreçler, destek süreçler ve alt süreçler gibi bir çok türü vardır.
    Aşağıda Tipik iş süreçleri gösterilmiştir:


    • Tedarik : ürün ve hizmetlerinizi üretmek için gerekli malzeme ve ekipmanların güvenle temini .
    • Ürün Geliştirme : Müşterileriniz için yeni ürün veya hizmetler veya mevcut ürünlerin yeniden gözden geçirilmesi.
    • Üretim: Ürün ve hizmetlerin sağlanması.
    • Sipariş alma : Müşteriden siparişlerin alınması ve bu siparişlerin karşılanacağından emin olma.
    • Dağıtım : Müşterilere düzgün bir dağıtım yapılmasını sağlama
    • Müşteri Desteği : Sizin ürün veya hizmetinizi satın alan müşterinize satış sonrası destek sağlama.
    Süreç çalışmasının sonucunda daha iyi sonuçlara ulaşma potansiyeli vardır. Sürekli, başarılı süreç geliştirme ve iyileştirme için göz önüne alınması gerekli önemli anahtar unsurlar vardır.

    • Hedefler açık olmalı ve ölçülebilmelidir.
    • Hem yönetimin hem de personelin taahhüt ve benimsemeleri esastır.
    • Çalışanlarınız önemli ve değerli bir veri kaynağıdır
    • Katılım bağlılık yaratmada ve önerilen değişikliklerin kabulünde büyük ölçüde yardımcı olur.
    • İletişim katılım, bağlılık ve hedef belirlemede yardımcı olur.


    süreç.jpg


    Süreç-odaklı bir model oluşturma geleneksel fonksiyonel bakış açısı ile bakıldığında gizlenebilen bir çok problemi çözebilir. Bir süreç modeli tüm çalışanların büyük resmi anlamaları ve kendilerinin o resmin neresinde olduklarını belirlemelerine yardımcı olmak için tasarlanır. Böyle bir model oluşturmak model içinde bulunabilecek tüm bilginin sağlanabilmesi için takım çalışması gerektirir. Temel bir model belirli spesifik faaliyetler, süreç adımları, organizasyon el fonksiyonlar, enformasyon ve malzeme gibi şeyleri içerebilir. Model ayrıca iş süreçlerindeki potansiyel problemler, iyileştirme ve diğer düşüncelere ilişkin notları da içerebilir. Kalite dokümantasyonu İş süreçleri yönetiminin önemli bir parçasıdır. Kuruluşunuzdaki tüm süreçlerin dokümantasyonu kuruluş içindeki iletişime yardımcı olur. Kuruluştaki en büyük mücadelelerden biri kalite dokümantasyonunu güncel tutmaya çalışmak ve ulaşılmasını sağlamaktır. Dokümantasyonu kuruluşun intranet'i üzerinde tutmanın büyük katkısı olur. Dokümantasyon kalite projelerinde veya ISO 9000/14000 gibi herhangi bir yönetim sisteminin uygulamaya sokulmasında da kritik bir unsurdur.
    Yararları

    Süreçlere odaklanmanın en büyük avantajı kuruluşunuzda işlerin nasıl yapıldığını anlamanıza, ve geleneksel yaklaşımla çalışan kuruluşlarda gizli kalabilen probelem , darbogaz ve verimsizliklerin ortaya çıkmasına yardımcı olur.
    Süreç yönetimi keza aşağıdaki konuların gelişimine de yardımcı olur.

    • İşlem zamanlarının azaltılmasına
    • Maliyetlerin azalmasına
    • İç verimliliğin iyileşmesine
    • Genel olarak kalitenin iyileşmesine
    • Müşteri ve çalışan memnuniyetinin artışına
    Proses yaklaşımı ayrıca kuruluşun temel amacının anlaşılması ve bireylerin bu amaç içindeki rollerinin anlaşılması ve duyurulmasına da yardımcı olur. Fakat en önemli nosyon yalnızca kuruluşunuzun bireysel fonksiyonlarının değil süreçlerin ve süreç çıktılarının müşterilerinizle gerçek bir ara yüz oluşturduğudur. İş süreçlerinin modellenmesi ve analizi ile, işinizin kalitesi ve etkinliğinin geliştirilmesine olanak sağlar.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 6 Temmuz 2015
    Tags:
  2. Yorumcu

    Yorumcu New Member

    Cevap: Süreç Yönetimi

    Süreç yönetimi ile ilgili güzel bir paylaşım olmuş
     
  3. selcuk

    selcuk Member

    Cevap: Süreç Yönetimi


    Beğendiğine sevindim
     

Bu Sayfayı Paylaş

Yükleniyor...