1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Türk Eğitim Sisteminin İşleyişi ve Yeni Akımlara Bakış Açısı

'Öğrencilik' forumunda selcuk tarafından 17 Aralık 2012 tarihinde açılan konu

  1. selcuk

    selcuk Member

    Yükseköğretim Kurulu’nca 1977 yılında eğitim fakültelerinde yeniden yapılanma süreci başlatılmış ve bu çerçevede yeniden düzenlenen öğretmen yetiştirme programları uygulamaya konulmuştur. Bu kapsamda eğitim fakültelerinin programlarına yeni alınan "Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi " dersinin kurtarımına ve içeriğine uygun olarak hazırlananmışdır.
    Eğitim fakültelerinde öğrenimlerine devam eden öğretmen adaylarına içinde görev ve yapacakları sistemi tanıtmayı ve okul yönetimine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan bu program şu şekilde inceleyebiliriz

    Eğitim kamuoyu ve mesleki gruplar içinde en kalabalık yeri oluşturmaktadır. Okul yöneticisi, müfettiş, öğretmen, öğrenci, veli ve genel olarak toplum, eğitimsel liderlik hedefleri olmuştur. Bilgi toplumunda eğitimsel liderlik, etkilediği hedef kitle açısından büyük önem taşımaktadır. Bu denli büyük bir kitleyi etkileyen liderlik olgusunu bütüncül bir yaklaşımla irdelemeye çalışmalıyız. Eğitimsel uygulamalarla desteklenen bu ders de eğitimsel liderliğe adım atan ve okul örgütleri hakında bilgi sahibi oluyoruz.

    Eğitim sisteminde yöneticilik önemli bir meslektir. Meslek eğitiminin temel ilkelerinden biri işlemlerin öğretilmesidir. Etkili okul sistemi her tür ve yetenekten öğrencinin öğretilebildiği, gelişiminin sağlandığı çağdaş kalite okulu olarak değerlendirilebilir. Eğitim kurumlarının ve eğitime yapılan yatırımların etkililiğinin saptanması, topluma hesap verme sorumluluğu duymanın bir gereğidir.

    Ayrıca, artık eğitim kurumlarının bile giderek “pazar ekonomisi ilkeleri” anlayışı içinde yönetilmesi, okulun etkililiğinin saptanmasını daha da anlamlı hale getirmektedir. Okul geliştirme kuramı, okula dayalı yönetim, kalite okulu vb. gibi hem etkili okula ilgili kavramlar hem de etkililiğin değişik ülkelerdeki uygulamalarda aldığı yeni biçimler olarak atlandırılabilir.

    Bu değişikliklerin; eğitimin amacına, derslere, içerik ve sunumlarına, okulların örgütlenme ve işleyişine, öğretmen ve yöneticilerin rollerine, öğrencilerin konumlarına ilişkin çizdiği yeni resimler, öngördüğü yapılanmalarını sağlar. Amaç, bir reçete sunmak değil, başka ülkelerin geliştirdiği formülleri Türkiye için vizyon olarak sunmak hiç değildir. Amaç, eğitim sisteminin tıkanıklığına çözüm üretmek için düşünen zihinlere yeni paradigmalar aktarmaktır


    Doğada her şeyin kendine özgür bir dili vardır. Bir örgütün tarihi, gelenekleri, değerleri, hikâyeleri ve sembolleri, örgütsel dili oluşturan faktörlerdir. Bu da ona bir işleyiş mantığı sağalar. Eğitimde dönüşümün amacı, eğitim sisteminin tıkanıklığına çözüm üretme çabasında olan zihinlerde yeni resimler oluşmasına yardımı ile oluşmuştur. Türk Eğitim Sisteminin ilk yapılandırıldığı yıllarda bu yana eğitimin amacı, bilginin doğası, kurumların işleyişi ve liderlik kavramı dâhil olmak üzere birçok alandaki temel kabullenmeler değişmiştir.


    Geleneksel okullar bütün çocukların ihtiyaçlarına yanıt vermemektedir. Bu nedenle dünyada alternatif okullar her geçen gün daha da çok yaygınlaşmaktadır. Çocukları için daha aktif ve özgür eğitim veren okulların arayışına giren aileler için Montessori, Waldorf, Paideia, Sözleşmeli Okullar, Mıknatıs Okullar, Küçük Okullar gibi alternatif okullar bir seçenek oluşturmaktadır. Diğer yandan risk altındaki çocuklara yönelik olan ve eğitim programlarına ek olarak tedavi, iyileştirme, danışmanlık, disiplin programlarını da sunan alternatif okullar da Amerika ve Batı dünyasında giderek daha çok yaygınlaşmaktadır. Böylece tüm çocuklara en azından liseden mezun olmaları için bir "ikinci şans" ya da "son şans" verilmesi için çaba gösterilmektedir.

    Değişim Yönetimi ile ilgili ilke ve yaklaşımların ne kadar önemli olduğunu gösteren birçok uygulamayı gözleme fırsatım oldu. Yönetimi bilmenin çok önemli olduğunu gösteren birçok duruma şahit oldum. Yönetimi bilmemenin her hangi bir kurumu veya birimi yönetmek bir tarafa bireysel hayatın etkililiği ve verimliliği adına da önemli bir eksiklik olduğunu düşünüyorum. İlişkilerimiz, okullarımız, şirketlerimiz ve dahası ülkemiz iyi yönetilemiyorsa bunun en önemli nedenlerinden birinin yönetimi bilmeden yönetmeye çalışmak olduğunu düşünüyorum.

    Dolayısıyla bugünün ve geleceğin yöneticileri olarak farklı kaynaklardan kazanacağınız bilgileri ve yaklaşımları doğru bir şekilde kullanma fırsatına sahip olmanız dileğiyle.
     
    Tags:
  2. Geveze

    Geveze Member

    Türkiye'de eğitim kalmadı artık herkes kolay yoldan para kazanma başkasını soyma peşinde
     
  3. selcuk

    selcuk Member

    işte bu yüzden işsizlik patıyo milet tenbel oldu için açlıktan nefesi kokuyor iş veriyosun çalışcak bir yer gösteriyosun ne uraşıyım yatıgım yerden bana çuvallla para versinler diye bekliyor duru. Aç bilaç boş boş dolaşıyor işte EĞİTİM ŞART gercekten eğitim şart . . .
     
  4. myilmaz

    myilmaz New Member

    aynen öyle
     

Bu Sayfayı Paylaş

Yükleniyor...