1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Tuz Alımını Azaltma Yöntemleri

'Beslenme ve Diyet' forumunda KiloKontrol tarafından 15 Aralık 2014 tarihinde açılan konu

  1. KiloKontrol

    KiloKontrol New Member

    Besinlerin pek çoğunun içinde bulunan sodyum, vücutta sıvı dengesinin sağlanması ve kan basıncının düzenlenmesinde rol oynayan önemli bir mineraldir. Ancak fazla tuz tüketimi bazı hastalıklar için risk oluşturur. Fazla tuz tüketimi, idrarda kalsiyum atılımını da artırarak kemiklerden kalsiyum kaybına neden olur. Kemiklerden kalsiyum kaybının artışı ise kemik erimesi (osteoporoz) ve kemiklerin kırılma riskini artırır. Yetişkinlerde hipertansiyon, kalp hastalıkları riski ve inmenin azaltılmasında tuz alımının azaltılması etkilidir. Tuz alımı ile kan basıncı arasında doğrudan bir ilişki vardır. Tuz alımı azaltıldığında uzun dönemde inme riski ve kardiyovasküler hastalıklar azalmaktadır. Tuz tüketimi günde 10 gramdan 5 grama indirmek, kalp ve damar hastalıklarının oranını azaltmaktadır.

    Bu kadar zararına rağmen lezzet kaygısı yüzünden fazlaca tuz kullanımı azaltmayla ilgili bazı noktalara dikkat ederek daha sağlıklı beslenmek mümkün.

    Tuzu azaltmak için tavsiyeler:

    • Taze ve tuz eklenmemiş besinleri tercih edin.

    • Yemeklerin tadına bakmadan tuz eklemeyin.

    • Tuz içeriği yüksek olan salamura besinleri (zeytin, peynir, turşu gibi) ve konserve besinleri daha az tüketin.

    • Daha fazla taze sebze ve meyve tüketin.

    • Satın aldığınız hazır besinlerin etiketlerini mutlaka okuyun ve daha az tuzlu olanları tercih edin.

    • Yemeğinizin lezzetini artırmak için tuz yerine maydanoz, nane, kekik, dereotu, rezene, fesleğen, limon gibi besinleri ve baharatları tercih edin.

    • Ev dışında yemek yiyorsanız az tuzlu besinleri tercih edin.
     
    Tags:

Bu Sayfayı Paylaş

Yükleniyor...