1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Vitaminler

'Beslenme ve Diyet' forumunda FanClup tarafından 29 Nisan 2013 tarihinde açılan konu

  1. FanClup

    FanClup Moderator

    A Vitamini

    Nelerde Bulunur: Karaciğer, peynir, yumurta, yağlı balıklar,süt, yoğurt.
    Faydaları: Daha iyi görme, cildin sağlıklı olması, bağışıklık sisteminin güçlenmesi.
    Riskleri: Kemiklerin kolay kırılması.
    Günlük maximum doz: Extra vitaminler ve karaciğer yememesi gereken hamilele kadınlar haricinde 1.5mg.

    B3(Niasin) Vitamini
    Nelerde Bulunur: Sığır eti, domuz, tavuk, tahıl unu, mısır unu, yumurta, süt.
    Faydaları: Vücutta enerji üretilmesi, sinir ve sindirim sisteminin sağlıklı kalması.
    Riskleri: Ciltte kızarıklık, uzun süre yüksek dozda kullanımda karaciğertahribatı.
    Günlük maximum doz: 17mg.

    B6 Vitamini
    Nelerde Bulunur: Karaciğer, tavuk, hindi, morina balığı, ekmek, tahıl, yumurta, sebze, soya fasulyesi, yer fıstığı, süt, patates ve kahvaltılarda kullanılan bazı tahıl ürünleri.
    Faydaları: Karbohidrat ve proteinlerden alınan enerjininsaklanması, oksijeni dolaştıranhemoglobin oluşması.
    Riskleri: Fazla veya uzun kullanımındakol veya bacaklarda hissizlik.
    Günlük maximum doz: 10mg.

    B12 Vitamini
    Nelerde Bulunur: Et, karaciğer, somon balığı, morina, süt, yumurta ve maya.
    Faydaları: Alyuvar üretimi, sinir sisteminin sağlıklı tutulması, folik asit işlenmesi.
    Riskleri: Bilinmiyor.
    Günlük maximum doz: 2mg.

    C Vitamini
    Nelerde Bulunur: Biberiye, brokoli, patates, potakal ve kivvi.
    Faydaları: Hücrelerin korunması, demirlerin vücutta emilimi.
    Riskleri: Karın ağrısı ve ishal.
    Günlük maximum doz: 1.000 mg.

    D Vitamini
    Nelerde Bulunur: Yağlı balıklar, karaciğer ve yumurta.
    Faydaları: Diş ve kemikleri sağlıklı tutan kalsiyum ve fosfatın düzenlenmesi.
    Riskleri: Kemiklerin zayıflanması.
    Günlük maximum doz: 0.025mg.

    E Vitamini
    Nelerde Bulunur: Soya, mısır, zeytin yağı, fındık.
    Faydaları: Antioksidan vazifesi görür.
    Riskleri: Bilinmiyor.
    Günlük maximum doz: 540mg.

    K Vitamini
    Nelerde Bulunur: Brokoli, ıspanak, sebze yağları, tahıl, domuz eti, peynir.
    Faydaları: Yaraların iyileşmesi.
    Riskleri: Bilinmiyor.
    Günlük maximum doz: 1mg.

    Beto Karoten
    Nelerde Bulunur: Sarı ve yeşilyapraklı sebzelerıspanak, havuç, kırmızı biber, mango, kavun ve kayısı gibi yeşil meyveler.
    Faydaları: Cilt vemukoza astarının sağlıklı olmasını sağlayan A vitaminine dönüşür, enfeksiyonlara ve gece görme sorunlarına karşı bağışıklık sistemini güçlendirir.
    Riskleri: Sigara içenler ve asbeste maruz kalanlarda akciğer kanseri riskini arttırır. Fazla alınması durumundada kanser riskini yükseltir.
    Günlük maximum doz: 7mg.

    Krom
    Nelerde Bulunur: Buğday ekmeği, et, hububatlar ve baharat.
    Faydaları: Gıdalardan aldığımız enerji miktarını dengeliyor.
    Riskleri: Bilinmiyor.
    Günlük maximum doz: 10mg.

    Manganez
    Nelerde Bulunur: Ekmek, fındık, tahıl, bazı yeşil sebzeler ve çay.
    Faydaları: Vücuttaki enzimlerin harekete geçmesine yardımcı oluyorlar.
    Riskleri: Uzun süre fazla dozda alınırsa sinir tahribatı, yorgunluk ve depresyon.
    Günlük maximum doz: Sağlıklı yetişkinler için 4mg. Yaşlılar için 0.5mg.

    Fosfor
    Nelerde Bulunur: Kırmızı et, mandıra ürünleri, balık, kümes hayvanları, ekmek, pirinç ve yulaf.
    Faydaları: Kemik ve dişlerin güçlenmesi.
    Riskleri: Ishal ve karın ağrısı, uzun süreli yüksek dozda alımında kemiklerdeki kalsiyum miktarının azalması.
    Günlük maximum doz: 250mg.

    Çinko
    Nelerde Bulunur: Et, kabuklu deniz mamülleri, süt, peynir, ekmek, tahıl ürünleri.
    Faydaları: Yeni hücre ve enzim oluşumu, karbonhidrat, yağ ve proteinin işlenmesi yaraların iyileşmasi.
    Riskleri: Anemi kjemik zayıflaması.
    Günlük maximum doz: 25mg.

    Biyotin
    Nelerde Bulunur: Böbrek, karaciğer, yumurta, karışık meyve.
    Faydaları: Vücudun gıdayı enerjiye dönüştürmesi.
    Riskleri: Bilinmiyor.
    Günlük maximum doz: 0.9mg.

    Kalsiyum
    Nelerde Bulunur: Süt, peynir ve diğer mandıra ürünleri, yaşil yapraklı sebzeler, soya fasülyesi ürünleri, fındık, ekmek, sardalye.
    Faydaları: Kemik ve dişlerin güçlenmesi, kas büzülmelerinin düzlenmesi, kanın pıhtılaşması, tansiyonu düşürmesi, koloon ve meme kanserine karşı koruması.
    Riskleri: Karın ağrısı ve ishal.
    Günlük maximum doz: 1500mg.

    Demir
    Nelerde Bulunur: Madensuyu, karaciğer, et, fasulye, fındık, kuru meyveler, tahıllar, soya fasulyesi unu, koyu yeşil yapraklı sebzeler.
    Faydaları: Oksijeni vücutta dolaştıran alyuvarların oluşumuna yardımcı olur.
    Riskleri: Kabızlık, mide bulantısı, kusma ve karın ağrısı.
    Günlük maximum doz: 17mg.

    Nikel

    Nelerde Bulunur: Mercimek, yulaf ve fındık.
    Faydaları: Alyuvar oluşumuna ve demirin emilimine yardımcı olur.
    Riskleri: Nikel alerjisi olanlarda deri dökülmesine neden olabilir.
    Günlük maximum doz: Nikele alerjisi olanlar bu haptan almamalıdır.

    Bor
    Nelerde Bulunur: Yeşil swebzeler, meyve ve fındık.
    Faydaları: Vücudun glukoz, yağ, östrojenve mineralleri kullanmasını sağlar.
    Riskleri: Sperm verimini düşürebilir.
    Günlük maximum doz: 6g.

    Kobalt
    Nelerde Bulunur: Balık, fındık, brokoli, ıspanak ve tahıl.
    Faydaları: B12 viteminine destek.
    Riskleri: Uzun süre yüksek doz kalbi etkileyebilir ve sperm verimini azaltabilir.
    Günlük maximum doz: 1.4mg.

    Bakır
    Nelerde Bulunur: Fındık, kabuklu deniz mahsulleri ve sakatatlar.
    Faydaları: Çocuk ve beyin gelişimi ile bağışıklık siteminin güçlenmesi, kamiklerin güçlenmesi, alyuvar ve akyuvar oluşumu.
    Riskleri: Mide ağrısı, akciğer ve böbreklerde tahribat.
    Günlük maximum doz: 1mg.

    İyot
    Nelerde Bulunur: Tuzlu su balıkları, kabuklu deniz mahsülleri, tahıl, hububat, süt.
    Faydaları: Hücreleri sağlıklı tutması.
    Riskleri: Tiroid bezlerine etki, kilo alımı.
    Günlük maximum doz: 0.5mg.

    Folik Asit
    Nelerde Bulunur: Yeşil yapraklı sebzeler, brokoli, Brüksel lahanası, bezelye, portakal, nohut, kahverengi pirinç ve muz.
    Faydaları: Sağlıklı alyuvar oluşumu, nöral yollardaki bozuklukları azaltması.
    Riskleri: Sinir sisteminde harbiyet, yaşlılarda B12 emilimini zorlaştırması.
    Günlük maximum doz: 1mg.

    Magnezyum
    Nelerde Bulunur: Ispanak, fındık, ekmek, balık, et ve mandıra ürünleri.
    Faydaları: Kemiklerin güçlenmesi.
    Riskleri: İshal.
    Günlük maximum doz: 400mg.

    Molibdenum
    Nelerde Bulunur: Bezelye, brokoli, ıspanak,harnıbahar, fındık, yulaf.
    Faydaları: Genleri üretip onaran enzimlerinharekete geçmesine yardımcı olur.
    Riskleri: Eklemlerde ağrı.
    Günlük maximum doz: Bol çeşitli ve dengeli diyetlerde alınması yeterli.

    Pantotenik Asit
    Nelerde Bulunur: Bütün et ve sebzeler. Özellikle tavuk, sığır eti, patates, lapa, domates, karaciğer, yumurta, brokoli, kahverengi pirinç, buğday ekmeği.
    Faydaları: Vücuttaki enerjinin serbest kalmasına yardımcı olur.
    Riskleri: Bilinmiyor.
    Günlük maximum doz: 200mg.

    Potasyum
    Nelerde Bulunur: Meyve, sebze, bakliyat, fındık, süt, balık, ekmek, kabuklu deniz mahsulleri, sığır eti, tavuk, hindi, karaciğer.
    Faydaları: Vücuttaki gıdaların dengesini kontrol eder ve tansiyonu düşürür.
    Riskleri: Karın ağrısı, mide bulantısı ve ishale neden olabilir.
    Günlük maximum doz: Almaması gereken yaşlılar dışında 3.700 mg.

    Riboflavin
    Nelerde Bulunur: Süt, yumurta, güçlendirilmiş kahvaltılık tahıllar, pirinç, mantar.
    Faydaları: Cilt, göz, sinir sistemi ve mukoza zarının sağlıklı kalması, steroid ile alyuvar üretimi.
    Riskleri: Bilinmiyor.
    Günlük maximum doz: 40mg.

    Selenyum
    Nelerde Bulunur: Brezilya cevizi, ekmek, balık, et ve yumurta.
    Faydaları: Hücreleri korur.
    Riskleri: Saç ve cilt dökülmesi, tırnak düşmesi, hissizlik, kasılma ve felç
    Günlük maximum doz: 0.35mg.
     
    Tags:
  2. Hungry Bird

    Hungry Bird Member

    Biz bunların hepsinden yersek çok fena şişman oluruz. Şişko oluruz. Dombili oluruz.
     

Bu Sayfayı Paylaş

Yükleniyor...