1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Vücut Geliştirmenin Püf Noktaları

'Spor' forumunda FanClup tarafından 13 Ağustos 2012 tarihinde açılan konu

  1. FanClup

    FanClup Moderator

    Men’s Health egzersiz danışmanı Micheal Mejia, yoğun ve etkili bir ağırlık antrenmanı yapmak için dikkat etmeniz gereken püf noktalarını anlatıyor.
    Zamanı iyi kullanın
    Micheal Mejia yoğun antrenman programlarının faydasına inananlardan: “Zaman bizim için çok değerli ve onu kullanabildiğimiz kadar etkili şekilde kullanmak zorundayız.” Tabii burada önemli olan yapılacak olan hareketlerin sıralarını doğru belirleyebilmek. Eğer art arda yaptığınız iki hareketi üst vücut-alt vücut ya da itiş-çekiş hareketi olarak belirlerseniz, bu iki hareketi hiç dinlenmeden yapabilirsiniz. Bu da iki katı daha etkili antrenman yapmanız ve zamandan kazanmanız anlamına gelir.Peki, bunu nasıl yapacaksınız?
    Antrenmanınızda üst vücut kaslarından birini çalıştıran bir itiş hareketinden hemen sonra alt vücut kasları çalıştıran bir çekiş hareketini ya da tam tersini yapın.
    Vücudunuzun parçalarını değil, hareketlerini çalışın
    Eğer Mejia’nın antrenmanını yapan sporcular arasında klasik bir biseps curl ya da row hareketi yapan birini bulmak istiyorsanız, size bol şanslar! Mejia klasik hareketleri daha zor hâle getirmekten yana. Örneğin, klasik bir eğilerek row hareketi yerine tek ayak üstünde tek kolla row hareketini yapın. Bu sadece üst sırt kaslarınızı güçlendirmez, aynı zamanda size esneklik ve denge de kazandırır. Bu hâlâ bir üst vücut hareketidir ama bu şekilde alt vücudunuzu da ciddi şekilde çalıştırma şansınız olur. Mejia “Birçok erkek esneklik ve denge kabiliyetini geliştirmek için çalışmaz. Buna vaktinin olmadığını düşünür. Ancak bu tür modifiye hareketlerle bunu sağlamak mümkün” diyor.
    Zayıf noktalarınızı güçlendirin
    Kas sakatlıklarının en önemli sebeplerinden biri kas grupları arasındaki güç dengesizliğidir. Siz de belki simetrik bir kas gelişimi sağlamak için uzun zamandır çaba sarf ediyorsunuz. En azından göğüs, omuz ve kol kaslarınızın aynı oranda etkileyici olmasını istiyorsunuz. Zaten bütün kas gruplarınızı aynı oranda çalıştırmıyorsanız, o zaman sakatlıklara davetiye çıkartıyorsunuz demektir.
    Her antrenman yaptığınızda sakatlanma riskinizi biraz daha artırmak istemiyorsanız, sağ ve sol tarafınızı ayrı ayrı çalıştıran hareketler yapmalısınız. Örneğin halterle ya da dambılla bench pres yapmak yerine, dönüşümlü dambıl bench pres hareketini deneyin (bu hareketi sağda görebilirsiniz). Mejia: “Bu şekilde çalışmak sadece dengeli bir kas gelişimi için de faydalı değildir. Aynı zamanda çalıştırdığınız kasları daha uzun süre baskı altında tutmanızı sağlar” diyor.
     
    Tags:
  2. Kral Çıplak

    Kral Çıplak New Member

    hassas bir konu cidden sakatlanmamak için bence dikkate alınması gereken bir makale
     
  3. Geveze

    Geveze Member

    Aleti yanlış kullanmak bile bi kaç gün bel sırt ağrısına neden oluyo bilenden öğrenip de yapmak lazım sporu
     
  4. Onur1988

    Onur1988 Kovulmuş Eski Üye

    Sen hala aleti bu yaşa kadar kullanmayı öğrenmedin mi? Bu geveze bu kafayla hiçbir yere çivi çakamaz diye boşuna demiyor muyum?
     
  5. Nuri Arkaç

    Nuri Arkaç New Member

    bunun birçok yolu var
     
  6. saanesi

    saanesi New Member

    Hiç alet kullanmadım ama vucut yerinde.
     
  7. Geveze

    Geveze Member

    2 kas yapıcam diye ne kascam :)
     
  8. Hungry Bird

    Hungry Bird Member

    Cevap: Vücut Geliştirmenin Püf Noktaları

    Kası yapıcan da ne olacak türk erkeği göbeklidir :)
     

Bu Sayfayı Paylaş

Yükleniyor...